Električni avto? Zakaj pa ne!

Električni avto je v zadnjih letih eden izmed glavnih razvojnih trendov avtomobilske industrije. Slednja se že več časa trudi z vprašanjem, kako čim bolj zmanjšati porabo goriva, to pa gre z roko v roki tudi z vprašanjem, kako kar čim bolj zmanjšati okoljski odtis, ki ga imajo avtomobili na okolje. Električna vozila v veliki meri odgovarjajo na obe vprašanji. Morda se v širši javnosti zanimanje zanje še dolgo ne bi pojavilo, če se v zadnjih letih ne bi bliskovito dvignile cene fosilnih goriv. Za mnoge namreč vožnja z avtomobilom pomeni nezanemarljiv strošek, zato so se ljudje začeli ozirati po cenejših variantah. Povrh vsega so se istočasno pojavile ugotovitve o slabih izkoristkih motorjev, ki delujejo na notranje izgorevanje, prav tako pa je v javnosti vse bolj pomembno postalo tudi vprašanje trajnostnega razvoja. Na vse te tokove z razvijanjem svojih električnih vozil skušajo odgovoriti avtomobilski proizvajalci, ki kupce nagovarjajo predvsem z zagotovilom, da je vožnja z električnim vozilom kar nekajkrat bolj poceni, kakor če se vozijo z običajnim avtomobilom (na fosilna goriva). Seveda imajo električna vozila tudi mnoge druge prednosti, npr. zelo nizke stroške za vzdrževanje vozila, uporaba primarnega vira energije, ipd. Vse to govori v prid napovedim, da bi bil lahko do leta 2020 vsak 10 prodani avto električni. Seveda se mnogi električnih vozil otepajo predvsem zaradi njihove najbolj očitne omejitve – dosega. Toda tudi na tem področju si lahko v prihodnosti obetamo spremembe, saj se mnogi avtomobilski proizvajalci trudijo ugotoviti, kako bi povečali doseg električnih avtomobilov. Električna vozila se zaenkrat torej uporablja za krajše relacije, idealni so tudi za mestno vožnjo. Zaradi tega se je tudi pri nas, v Ljubljani, pojavil prvi električni avtomobil, ki ga bodo ljudje lahko po potrebi najeli in uporabljali. Gre za v tujini precej poznano idejo »car sharing« oziroma deljenje lastništva avtomobila, pri kateri gre za to, da si ljudje avto delijo in ga uporabijo oziroma si ga izposodijo takrat, ko ga pač potrebujejo. Takšna ideja je dobra rešitev za urbana mestna okolja in središča, kjer je vselej težava z prostimi parkirnimi mesti. Kako se bo ideja prijela pri nas, je težko napovedati, njeno uveljavitev pa nekoliko olajšuje tudi način dostopanja do avtomobila – dostop bo namreč omogočen kar preko aplikacije na pametnem telefonu. Glede na to, da se globalni trendi v avtomobilski industriji odmikajo od klasičnega lastništva, bo mogoče v prihodnosti podobne tendence najverjetneje zaznati tudi pri nas. Kljub temu pa se večjih sprememb zaenkrat ne gre nadejati, saj je pri nas klasični lastništvo stila – en odrasel družinski član, en avto, žal še vedno precej zakoreninjene. Uveljavljanje ideje bo gotovo nekoliko oteževalo tudi dejstvo, da je večina Slovenije ruralne in da večji del prebivalstva torej prebiva na podeželju, kjer težav s parkirišči ni. V Sloveniji je tako registriranih kar preko 1 milijon avtomobilov, to pa pomeni, da je vsak drugi Slovenec lastnik jeklenega konjička. Samo zaskrbljeno se lahko oziramo, kako bo situacija izgledala čez npr. 10 let.

električna vozilaVeč o »car sharing«-u električnih vozil v Ljubljani preberite tukaj!

Pobuda deljenega lastništva je zato za naše okolje še kako zanimiva, prav tako pa je zelo zgovorno tudi dejstvo, da so se v Ljubljani odločili za delitev električnega vozila. Vozila, ki jih poganja elektrika, so namreč mnogo čistejša in za okolje precej manj obremenjujoča – še posebej, ko gre za gost mestni promet. Na ta način je mogoče izboljšati lokalno kvaliteto zraka in dvigniti kvaliteto življenja.

Preberite si več tudi o kartici Diners Club Citroën!


Objavljeno

v